11. Retourafhandeling



11.2 Internationale retourzendingen
Met de pakketdienstverleners DHL (Post) en UPS kunnen internationale retouren gemakkelijk, veilig en gunstig worden afgehandeld.
Voor onze Zwitserse klanten wordt de zending na aanmelding en een bepaalde periode door GLS afgehaald.
Voor internationale retourzendingen kan de klant via
www.retouren.reichelt.nl
de retourzending aanvragen door het invoeren van de gegevens met betrekking tot de opdracht en opgave van de artikelen die geretourneerd moeten worden, en een adressticker voor de retourzending aanvragen.
Reichelt zal direct na ontvangst van de retourmelding deze controleren en een adressticker naar de klant sturen.
De klant stuurt dan met behulp van de adressticker de artikelen terug naar reichelt door ze af te geven bij het plaatselijke postkantoor.
Reichelt geeft u direct na ontvangst en controle van de goederen, rekening houdende met onze AVB, de bijpassende terugbetaling. Het bedrag voor terugbetaling is afhankelijk van een reeds ontvangen betaling.
De besteller is niet verplicht om de retourzending via DHL of UPS te laten uitvoeren.