Transportschade Als ontvanger bent u verplicht om de zending bij ontvangst op uiterlijke schade te controleren. Als de zending van buiten duidelijk beschadigd is (gescheurd karton, deuken, waterschade enz.) weigert u om de zending te accepteren. Transportschade wordt niet door ons maar door onze vervoerders bewerkt. Als u pas achteraf transportschade ontdekt, moet u direct contact opnemen met de betreffende vervoerder. Onze logistieke partners, DHL (Post) en UPS, verzoeken om rekening te houden met de volgende drie punten: Bij zichtbare schade aan de pakketten weigert u deze te accepteren, waarbij u naar de schade verwijst. Bij verborgen transportschade (zichtbaar na acceptatie van het pakket) brengt u het beschadigde pakket binnen 7 dagen naar het dichtstbijzijnde postkantoor inclusief de originele verpakking om de schade te laten vastleggen door een postmedewerker. Over het algemeen kunt u hierbij kiezen om de goederen daarna weer mee terug te nemen of om ze aan ons te retourneren. Het is niet mogelijk om het beschadigde pakket naar ons te sturen en dit wordt door DHL niet als transportschade erkend. Daarom verzoeken we u in uw eigen belang om de beschreven procedure te volgen. Mocht u hierover toch nog vragen hebben, richt u dan per e-mail aan export@reichelt.com of telefonisch tot ons.Printen Opslaan